Fietsend London door

22 mei 2017 - London, Verenigd Koninkrijk

Maandag avond, de nieuwe week ligt nog voor me maar in mijn hoofd droom ik nog een beetje weg naar afgelopen weekend. Terwijl ik geniet van echte Nederlandse asperges, want dit heerlijke witgoud is echt niet te krijgen hier in London, denk ik terug aan mijn ons dagje in Oxford, ons uitstapje naar Richmond maar ook hoe leuk is het om samen met Papa en Mama mijn dagelijkse fietsroute naar huis te fietsen. Op vrijdag ochtend denk je dat je 3 heerlijke lange dagen hebt om allemaal leuke dingen te doen, maar op zondag avond lijkt het of je maar 3x met je ogen hebt geknipperd.  Toch waren wij wel een beetje trots dat we papa en mama weer allemaal leuke nieuwe stukjes hebben laten zien. Nee London verveeld nooit!

Sinds eind maart geniet ik op de fiets als een echt Nederlands meisje weer van deze stad, door een metro staking in januari was ik er achter gekomen dat ik een prachtige fietsroute via het Regents canal naar mijn werk heb. Eerst was het nog even iets te donker om daar elke avond te fietsen, maar sinds de zomertijd stap ik niet meer in de overvolle benauwde metro maar fiets ik lang het kanaal waar ik geniet van de mooie bloesembomen, narrow boats, zwanen en ouderwetse sluisjes. Al moet ik oppassen dat ik niet teveel loop te dromen want mijn grootste gevaar is dat ik niet per ongelijk het water in fiets of mijn hoofd  stoot aan een iets te laag bruggetje. Soms wordt er wel een beetje gek opgekeken door mijn collega’s of voorbijgangers als ik op mijn mintgroene fietsje, in een jurkje op hakken er vandoor ga. Voor mij is het ondertussen een sport geworden om de fietsers die er het sportiefst uitzien in hun strakke pakjes, helm en racefiets van ruim 1000,- pond in te halen.

De tijd vliegt, de eerste afspraken voor juni en juli staan al weer in mijn agenda, en dan realiseer je je dat ook hier in London soms gewoon sleur is! Soms is dat heerlijk, maar net als waar dan ook ter wereld denk ik ook hier wel eens ooo.. even een dagje niks, lekker samen vrij zou ideaal zijn. Maar op mijn werk is het hoogseizoen, gave events zoals Ascot, Royal hors racing  en een bijna ‘royal’ wedding van Pippa Middleton houd ons druk bezig. Dagenlang doe ik mijn uiterste best om de leukste mooiste en beste studenten binnen te krijgen bij ons bedrijf en ze snel met een korte training hospitality up and running te hebben voor alle events die we in de boeken hebben staan. Als ik mijn collega’s moet geloven worden de maanden juni en juli gekkenhuis! Ik denk dat Ronald en ik in augustus even lekker samen vrij nemen. Maar voor de tussenliggende maanden hebben we ook alweer een lijstje vol wensen om de schaarste momenten samen door te brengen. Kingston, Stratford upon avon, Liverpool staan boven aan. Maar ook buurtje die we de afgelopen anderhalf jaar hebben ontdekt zijn heerlijk voor een zomerse wandeling of een knus kopje koffie. Ja voordat je het weet is het hoogzomer!

1. Harrie:
    Hoi Lisanne,
    Ik hoop dat je een heel leuk weekend heb gehad en veel succes met de komende drukke maanden.
  2. Papa:
    22 mei 2017
    Toch is Londen fantastisch om met jullie te ontdekken
  3. Eline:
    22 mei 2017
    Handig jullie als gids!! Weer een leuk verhaal om te lezen!
  4. Yvonne Boelens:
    22 mei 2017
    Wat een leuk verhaal over het leven in een stad die nu echt vertrouwd is geworden. Ben zo trots op jullie beiden!
    Liefs Yvonne / mama
  5. Nichtje Anouk:
    24 mei 2017
    Wacht eens even... Did you do THE wedding of the year?! Moest je niet even checken of alles in goede banen liep hihi
    En ook nog Ascot? Nog kaartjes over?!!!
    Working your way into high society, leuk hoor
    Geniet
  6. Roos:
    12 juni 2017
    Je hebt even op mn reactie moeten wachten, net als wij op jouw nieuwe blog ;) Heerlijk om weer te lezen. Over Liverpool gesproken, daar ben ik 9/7-11/7! Misschien valt er wat te combineren.