tot snel

28 september 2017 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Dan opeens is het donderdag ochtend 10uur en zit je in de vertrek hal op St. Pancras te wachten op je trein naar Nederland. Het avontuur is voorbij, al lijkt het net pas te beginnen.

Terwijl de trein door het Engelse landschap schiet, om mij heen mensen opgewekt kletsen over een bezoekje aan London of stedentripje naar Lille hangen mijn gedachte boven zee. Afgelopen week was er eentje vol afscheid. Op het werk zijn we vorige week s’avonds naar de pub gegaan en werd ik de volgende dag verwent met een grote bos bloemen, taart en kaart met allemaal lieve berichtjes. De hele week bleef iedereen zeggen hoe jammer ze het vonden dat ik weg ging, persoonlijk dat ze een leuke collega gingen missen en wat een gemis het zou zijn voor het bedrijf. Dat doet je natuurlijk intens goed en begin je te twijfelen, waarom ga ik weg als ik het hier zo goed heb? De nieuwe baan in Amsterdam wordt vast heel leuk, maar dat voelt nog even heel ver weg.

Ondanks dat het ‘thuis’ gevoel al eventjes was verdwenen en deze vieze kamer het vertrek wel wat makkelijker maakt was de stad ook thuis. Op maandag, na dat DHL nog 4 grote koffers heeft opgehaald, heb ik me dan ook nog een keertje flink ondergedompeld om alles nog 1x extra goed in me op te nemen. Het besef van vertrek dringt nu toch wel heel goed door.

Om te voorkomen dat we als een soort dwazen door de stad rennen om overal nog een keertje naar toe te gaan beloven we elkaar dat we nog heel vaak terug komen en herinneren we er ons aan hoe bijzonder de afgelopen 2 jaar zijn geweest. S’avonds als we in bij het Novotel in Canary Wharf op de 38ste verdieping nog een kopje thee drinken en uitkijken over de stad zijn we alleen maar trots op wat we allemaal gedaan en bereikt hebben. Het was niet altijd leuk en makkelijk, ik heb ook zeker vaak heimwee gehad. Maar ik had het voor geen goud willen missen en had het ook niet op een andere manier willen doen.

Op dinsdag ontsnappen we nog even naar Bath, ja de wensenlijst is nog niet klaar. Maar naast de stad hebben we ook echt ons best gedaan om het land beter te leren kennen, want er zijn zulke mooie plekken te ontdekken.

Maar woensdag avond, nadat Ronald zijn droom om even tube bestuurde te zijn uitkwam in het transport for London museum, koffie aan het Regents canal in Angel was het toch tijd om mijn laatste spulletjes in te pakken.

Wat ben ik blij dat Ronald ook een leuke baan heeft gevonden in Amsterdam, want ik weet niet of ik anders vanochtend in de trein was gestapt. In het begin waren we nog heel stoer, lange afstand dat is geen probleem voor een poosje, London Amsterdam die afstand is goed te overbruggen, ik kom gewoon elk weekend terug. Maar na 2 jaar elk dag samen te zijn geweest had ik vandaag niet kunnen instappen zonder te weten wanneer mijn beste vriend en lief vriendje ook weer terug zou zijn. En maandag als ik weer dapper naar mijn eerste werkdag vertrek weet ik dat Ronald ook richting trein gaat om een volgend stap in Amsterdam te zetten.

Dus kan ik alleen maar zeggen, tot snel. Ik kijk er heel erg naar uit iedereen in Nederland weer wat vaker te kunnen zien. Jullie te mogen ontvangen in ons nieuwe plekje in Amsterdam waar we nu nog over dromen maar waar we hopelijk midden november de sleutel van krijgen en tot snel tegen London, de stad die altijd een beetje ons thuis zal blijven.

1. Eline:
    28 september 2017
    Wat een mooie verhaal weer, heb gewoon een traantje moeten weg pinken! Zal wel even heel gek zijn! Een bijzondere tijd sluit je nu af. Maar ik ben blij dat je weer lekker naar Nederland komt en weer bij alle bijzondere familie/vrienden dingen bent, want daar zijn jullie wel gemist!😘 Tot heel snel! 💋
  2. Yvonne Boelens:
    28 september 2017
    Tot snel....ik mag je dadelijk van de trein halen en weer een dikke knuffel geven. Maar ook ik doe dat met een beetje weemoed. Ik had dit avontuur van mijn dochter ook voor geen goud willen missen. Het heeft mij in de gelegenheid gesteld die prachtige, bruisende moderne stad goed te leren kennen en te mogen ervaren dat een dochter 'op afstand' een andere dimensie aan de moeder- dochter relatie geeft en dat was zeker geen verarming. Ik ben trots op jullie!
  3. Linda:
    28 september 2017
    Zeker super mooie ervaring in London. Het lijkt wel gisteren dat jullie weg gingen en ik 2 lieve collega's moest missen. Maar gelukkig allebei weer een job in het mooie kikkerlandje. Dat er maar super veel gezellige en leuke avondjes aan mogen komen!!! Tot snel, dikke knuf 😘
  4. Harrie:
    28 september 2017
    Heb met genoegen je verhalen gelezen. Ik zal deze verhalen gaan missen als je terug bent.
    Maar ik hoop dat deze laatste weken geen smet hebben geworpen op je verblijf in London
  5. Richard:
    Hei San,
    Welkom thuis. Jullue avontuur heeft mij twee prachtige weekenden in Londen opgeleverd.
    Jullie nieuwe avontuur gsst nu beginen
    Banen en huis in Amsterdam. Kom graag kijken daar !
  6. Gerard:
    28 september 2017
    HEIMWEE, naar mijn kind, naar haar vriendje, naar Londen, naar een bijzondere band die je krijgt door 24 uur WhattsApp.
    ZIN IN, weer gewoon doordeweeks samen iets doen, Amsterdam leren kennen, nieuwe verhalen horen.
  7. Janny:
    28 september 2017
    Genoten van je verhalen. Jullie hebben veel leuke en minder leuke dingen meegemaakt maar het is nu iets om met trots en plezier op terug te kijken.
    Je zit nu alweer in Voorburg op de bank onder een dekentje met een kop thee. Zo zie ik dat voor me. 😀
    Heel vertrouwd en als Ronald straks ook terug is begint jullie nieuwe avontuur in Amsterdam.
    Geniet van alles en veel succes in je nieuwe baan. 😘😘😘 tante en natuurlijk ook van Ton.
  8. Roos:
    29 september 2017
    😘😘😘
  9. Gerdi:
    2 oktober 2017
    Fijn dat je weer thuis bent en straks samen met Ronald lekker in Amsterdam aan de slag kan, maar ik zal je mooie verhalen wel missen.