January Blues

20 januari 2017 - Londen, Verenigd Koninkrijk

het nieuwe jaar is begonnen, de januari blues kickt in. Als ik in de ochtend naar mijn werk loop liggen de straaten bezaait met kerstbomen. Langzaam aan beginnen de lichtjes t0e verdwijnen en wordt London weer tijdelijk een grijze teurige stad.

Mijn collega telt nu al weer de weken af naar de volgende kerst. Gister zei hij erg optimistisch ' jongens nog maar 50 weken en dan is weer even tijdelijk een sprookje'

Lekker met familie eten, bijkletsen met vriendinnen, verse gebakken oliebollen en even uit de drukke stad, die de laatste weken van het jaar overspeold was met touristen.

Maar bij een nieuw jaar horen ook traditie getrouw nieuwe voornemens. Het is geen geheim dat ik het lasting vind om hier te wonen, lasting om nieuwe contacten op te doen. Omdat het soms al vermoeiend genoeg is om je best te doen op het werk, leuk en gezellig te zijn bij alle nieuwe collegas en met verschillende roosters wil je soms ook gewoon even lekker samen zijn. Maar het mooie winterzonnetje geeft energie om aan mijn sociale leven te werken. Dus dit jaar ben ik goed begonnen en ben ik vrijwilliger geworden bij The Dutch Centre! afgelopen dinsdag had ik mijn eerste 'bardienst'. En komende dinsdag ga ik misschien wel even lekker naar de film, knielen op een bed violen. Natuurlijk is het spannend om daar nieuwe mensen te ontmoeten, maar nederlanders in het buitenland klink vaak makkelijk, je hebt toch gemeenschappelijke ervaringen.

Engeland blijft een gek land, de ene dag moet je plotseling op de fiest naar je werk omdat de tubes staken, te weinig personeel. Wat als voordeel heeft dat ik nu een hele goede fietsroute heb ontdekt en zodra het s'avonds licht is ga ik weer lekker Nederlands fietsen. Ja dat heeft als gevolg dat ik het Ronald nu natuurlijk niet meer kan ontzeggen, dus hij staat te springen om een eigen fiets te kopen. Maar aan de andere kant lijkt The United Kingdom ook grootheidswaanzin te hebben. grensen moeten dicht, immigranten zijn niet meer welkom en de EU gaat het zwaar krijgen zonder ze. Zelf maak ik me zeker geen zorgen, als het echt lastig wordt om hier te wonen kom ik lekker terug. Maar de toon waarop het gezegd wordt is onvriendelijk, onrealistisch! Als het inderdaad zo hard wordt loopt London leeg, heeft het bedrijf waar ik voor werk bijna geen werknemers meer en zullen meer bedrijven gaan klagen en staken wegens personeels te kort. Zonder te veel een mening te hebben denk ik soms wel eens, misschien moeten we niet zo binnen de grensen denken. Maar naar het grotere geheel kijken, we wonen allemaal op een prachtige aarde laten we alle plekken even fijn maken om te wonen dan kan iedereen lekker zijn waar hij of zij het graagst is.

1. Marianne Ellen:
    Hoi meid,
    Leuk verhaal om te lezen,
    gr. Marianne
  2. Merel:
    20 januari 2017
    Heerlijk weer zo mooi stukje! Blijft genieten als ik mooi bericht lees van me zusje.
    Dikke kus van je trots zus
  3. Yvonne Boelens:
    20 januari 2017
    Hoi San, gezellig weer een verhaaltje uit Londen. Op de fiets naar je werk in zo'n drukke linksrijdende wereldstad; dan ben je echt wel ingeburgerd! Rij voorzichtig, liefs mama
  4. Harrie:
    20 januari 2017
    Ik heb je verhaal graag gelezen. Ik zie je weer wanneer je je verjaardag viert.
    Groetjes Harrie
  5. Gerard:
    20 januari 2017
    Hoi Pip, volgende keer samen fietsen? Of lopen en een biertje? Neem eind van deze maand dropjes mee voor je Hollandse club.
    Kus.
  6. Richard:
    21 januari 2017
    Hei San, Altijd een:gek zo na fe feestdagen. maar de dagen worden weer langer merkte ik deze week.
    Niet alleen Engeland is een beetje gek, gisteren zag ik dat de US ook denkt alleen trots te kunnen zijn op zichzelf als ze anderen buiten sluiten. De wereld lijkt gek te worden! Tot op je verjaardag! X
  7. Gerdi:
    21 januari 2017
    Hoi Lisanne,
    Mooi verhaal weer. Er moeten echt meer mensen denken zoals jij!
    Groetjes!
  8. Roos:
    22 januari 2017
    Helemaal mee eens! Goede kerstboodschap ;) En een mooi voornemen, nieuwe vrienden maken is super leuk! (Als je het nr van Steef wilt..) tot snel!